Český s.Oliver jde příkladem ostatním zemím

Vedle cestovního ruchu a gastronomie, které silně trpí koronavirou krizí, se musí s nemalými problémy potýkat i obchody operující v obchodních centrech, kde platí vysoké nájmy a kde musely na několik měsíců zavřít dveře veškerým svým zákazníkům. To platí i u německé módní značky s. Oliver, která v České republice působí v 15 obchodních centrech včetně outletů. Značka je dostupná také u partnerů v dalších 35 obchodech formou shop in shop nebo multibrand.

I přesto, že obchody s. Oliver byly téměř dva měsíce naprosto uzavřeny a návrat zákazníků probíhá jen velmi pozvolna, nemusela společnost propustit žádného zaměstnance, a dokonce nedošlo ani k nepopulárnímu snižování platů. Jaké kroky podnikla, aby celou situaci takto se ctí ustála? „Během uzavření obchodu se nám podařilo stornovat nové kolekce a po otevření jsme stimulovali poptávku atraktivitou bez významných tlaků na cenu. To, co nyní máme, prodáváme efektivně,” popisuje Vladislav Hypš, country manager s.Oliver pro Českou a Slovenskou republiku. „S externími zaměstnanci a agenturami máme dlouhodobě výborné vztahy, vzájemně jsme se domluvili na dočasném snížení nákladů. Všichni chápou, že situace není pro nikoho jednoduchá a že se jedná pouze o dočasná opatření,” dodává. I díky jednání na rovinu má s.Oliver dnes naprostou většinu dlouhodobých partnerů.

V rámci celé skupiny patří s.Oliver v České republice na přední příčky v profitabilitě. A je tak dáván ostatním zemím za pozitivní příklad. Celá struktura firmy je nastavena střídmě a velice efektivně s jasným fokusem na snížení nákladů, ale zároveň s.Oliver provozuje obchody, které jsou výkonné a neztrátové. Obecně však platí, že mateřské Německo je pro všechny vlajkovou lodí a inspirací pro ostatní. I přes prodělanou krizi a predikce druhé vlny, zůstávají v s.Oliver pozitivní a přemýšlí nad expanzí. „Hledáme další možnosti v regionech nejen pro s.Oliver, ale i pro další značku z portfolia, která se jmenuje Comma,“ dodává Vladislav Hypš .

Stejně jako u dalších značek i odvětví se také v s.Oliver projevil zvýšený zájem o nákupy online. Během května zaznamenali na e-shopu 47% nárůst obratu, což jim zajistilo květnové tržby vyšší, než předpokládali. Trendu nákupu „pouze“ lokálních a českých značek se nebojí. „Nabídka českých značek není tak široká, aby uspokojila zákazníky celého českého trhu. Pevně doufáme, že nám zákazníci zachovají svou přízeň,” přeje si Vladislav Hypš.

Navštivte naše prodejny s.Oliver nebo objednávejte zboží na našem eshopu www.soliver.cz