Česká mincovna mladé generaci

Ač by se mohlo zdát, že v době pandemie byly všechny projekty zrušené, některé společnosti neustoupily od svých plánů a v mezidobí připravovaly svoje nové koncepty prodeje. A tak můžeme v současnosti vidět v samém centru Prahy v Havelské ulici nový zajímavý prostor České mincovny. Po první prodejně v pražské pasáži Na Příkopech, další v Brně, Jablonci nad Nisou a Bratislavě je tento již pátým prostorem úspěšné české tradiční firmy.

Svým vznikem Česká mincovna navázala na více než tisíciletou tradici ražby mincí na území Čech, Moravy, Slezska a Slovenska. Od rozpadu Československa vyrábí Česká mincovna pro Českou národní banku veškeré oběžné mince, které Čechům cinkají v kapsách, tj. 1, 2, 5, 10, 20 a 50 Kč, ale také všechny zlaté a stříbrné pamětní mince s nominálními hodnotami 200, 500, 5 000 a 10 000 Kč a pamětní medaile. Vedle výroby pro potřebu státu Česká mincovna každoročně připravuje vlastní emisní plán, který obsahuje stovky titulů. Od roku 1993, kdy byl provoz mincovny v Jablonci nad Nisou slavnostně otevřen, začala Česká mincovna také cílit na investory a sběratele. A protože tito věrní už pomalu stárnou a zároveň je patrné, že mladší generace má dnes finanční povědomí a chtějí investovat či sbírat mince, rozhodla se společnost vytvořit koncept, kterým by se přiblížila právě mladé generaci.

Koncept vzdušný, světlý, naplněný mnoha sofistikovanými technologiemi

Krásné výrobky České mincovny v sobě spojují lesk drahého kovu, uměleckou hodnotu výtvarného díla i sběratelskou hodnotu. To vše dohromady si samozřejmě zaslouží adekvátní vystavení. Již při výstavbě slovenské pobočky Česká mincovna poprvé použila nový koncept vystavování zboží, který umožňuje zákazníkům zážitkovou prohlídku produktů z menší vzdálenosti. Proto se přímo proti vstupu do prostoru nalézá veliký kruhovitý pult  připomínající razidlo s vystavením toho nejlepšího a nejnovějšího, čeho si Česká mincovna právě považuje. „Naším dlouhodobým cílem je poskytnutí co největšího servisu zákazníkům při výběru zboží. Díky novému konceptu jim naše produkty ještě více přiblížíme a ukážeme v tom nejlepším světle,“ vysvětluje důvody expanze ředitel České mincovny Michal Drtina. Ke zmiňovanému servisu patří například zatmavovací fólie na skleněných příčkách předělujících prostor pro případ, že zákazník vyžaduje anonymitu a soukromí. Jsou zde také bezpečnostní zóny s trezory i rotomaty, čili sejfy, které Česká mincovna nabízí k využití svým klientům. Prodejna dále obsahuje multimediální obrazovku, díky které se může každý návštěvník přenést do výroby a na vlastní oči uvidět jak se vyrábí mince, a speciální lustry, které vznikly ve spolupráci se společností Preciosa. Toto spojení s českým výrobcem, shodou okolností také z „Křišťálového údolí“, jak se oblast okolo Jablonce nazývá, není náhodné. Česká mincovna si váží dodržování tradic a také se snaží tradiční české výrobce podporovat. 

Reprezentativní prostory v centru Prahy i k pronajmutí

Pro V.I.P. klienty je připraven nejen vysoce proškolený personál, ale i speciální prostory v prvním patře krásného historického rohového domu v Havelské ulici. Lokace sama o sobě může přinést společnosti i příliv zahraničních turistů, až tudy budou zase proudit. Nad prostory prodejny se nenachází jen útulný V.I.P. salonek, ale kromě kanceláří také výstavní konferenční místnost s možností předělu na 2 menší.
Tento reprezentativní prostor hodlá Česká mincovna využívat nejen pro svoje společenské akce při příležitostech prezentací nových investičních mincí, ale také nabízet k pronájmu na nejrůznější eventy a projekty. Prostor má svůj vlastní vchod z ulice, zázemí pro catering a je vybaven také Cafédockem. Cafédock je ucelené řešení servírování kávy od Dallmayr Vending & Office. Jde o moderní „kredenc“ nebo také malou kavárnu, která vyniká nadčasovým designem a špičkovým podáváním kávy. Tu si zde mohou vychutnat zákazníci prodejnya účastníci eventů.