CAFFÈ VERGNANO: ambasador italské kultury espressa od roku 1882

Caffè Vergnano je jednou z nejstarších italských pražíren kávy. Tato značka, založená v roce 1882 a s láskou opečovávaná rodinou Vergnano již více než 140 let, je mistrem pravého italského espressa po celém světě. Do každého šálku přináší tu nejlepší italskou chuť a vůni. Tajemství značky Caffè Vergnano spočívá ve vřelém vztahu a péči k použitým surovinám a v pomalém a tradičním pražení, které zvýrazňuje každý prvek její kávy.

Směsi Caffè Vergnano najdete po celém světě v nejlepších hotelech, kavárnách a barech a ve více než 170 prodejnách Caffè Vergnano 1882 po celém světě. Caffè Vergnano v současné době vyváží své produkty do více než 90 zemí a Česká republika je jednou z nich. Pojďte si s námi připomenout tento pozoruhodný rodinný příběh.

La Famiglia

Příběh začíná v roce 1882, kdy Domenico Vergnano, dědeček současných majitelů, založil rodinný podnik a otevřel malý obchod s potravinami v městečku Chieri v podhůří kolem Turína. Obchod se specializoval na pražení a maloobchodní prodej výběrové kávy, což bylo rodinné řemeslo, které přetrvalo po celé generace.
Intuice je vždy rychlejší než oko a nejinak tomu bylo i v roce 1930, kdy se Enrico Vergnano, syn Domenica, rozhodl získat první farmu na produkci kávy v Keni, což byl pro rodinný podnik zlomový okamžik.
V roce 1970, téměř o sto let později, převzali otěže podniku Carlo a Franco (Domenicovi vnuci), kteří v dětství strávili mnoho nezapomenutelných chvil v obchodě s potravinami, a vedli Caffè Vergnano k začátku nové éry.
V roce 1986 se pozice firmy ve světě gastronomie posílila nákupem restaurace Casa del Caffé v Turíně. V devadesátých letech se hranice Caffé Vergnano rozšířily na zahraniční trh díky procesu internacionalizace a rozvoje, který umožnil značce proniknout do více než 90 zemí.

Partnerství s Coca-Cola HBC

V roce 2021 Caffè Vergnano oznámilo významné globální partnerství se společností Coca-Cola HBC, které poskytlo významnou příležitost k urychlení mezinárodního růstu a rozvoje značky.
Caffè Vergnano se stoprocentně vyrábí v Piemontu: celá výroba se nachází ve městečku Santena ve dvou výrobních závodech: jeden se věnuje pražení kávy, druhý výrobě kapslí.
Úspěch společnosti lze přičíst neustálé snaze o dokonalost, kterou znalci kávy oceňují již více než sto let. A je to poslání, které nyní s vášní, nadšením a podnikatelským duchem naplňuje již čtvrtá generace rodiny Vergnano.

Dnes společnost Caffè Vergnano představuje to nejlepší z “Made in Italy” díky dokonalosti, která spojuje tradici, technologie a inovace výrobků s velkým důrazem na udržitelnost.
Udžitelnost jako součást DNA firmy

Společnost Caffè Vergnano se zavázala, že její vlastní káva bude zásadní součástí pokrokového udržitelného posunu. Společnost z Piedmontu vždy neochvějně věřila, že jediným způsobem, jak být skutečně ekologicky udržitelný, je věnovat velkou pozornost každodenním činnostem. Proto značka upřednostňuje ochranu planety, zaručuje vysoce kvalitní produkty a dbá na bezpečnost lidí. Všechny aspekty, od kompostovatelných výrobků přes obalové materiály až po šetrné využívání surovin, jsou vedeny s jasným úmyslem, že je třeba recyklovat, snižovat množství odpadu a využívat ho.

Caffè Vergnano je mezi svými hlavními produkty pyšná na své kompostovatelné kapsle, které jsou kompatibilní s domácími kávovary Nespresso, zatímco v sektoru barů, restaurací a hotelů je jedním z nejpozoruhodnějších prvků prémiový obal ze 100% regenerovaného r-PET. Díky odpadu, který se opět stává zdrojem, je skvěle chutnající káva prospěšná i pro planetu.

Carolina Vergnano

Caffè Vergnano věří, že kromě životního prostředí je zásadní také sociální udržitelnost a Women in Coffee je toho důkazem. Společnost Caffè Vergnano v roce 2018 vytvořila projekt sociální odpovědnosti Women in Coffee (Ženy v kávě), který podporuje ve spolupráci s International Women Coffee Alliance malé komunity producentek kávy. Projekt spadá přímo pod ředitelku společnosti Carolinu Vergnano, která je první ženou v čele společnosti. Důvodem vytvoření jsou statistiky ICO (International Coffee Organization) z roku 2018, podle nichž 25 % kávových farem vedou ženy a 70 % pracovní síly na kávových plantážích tvoří ženy. Navzdory značnému pozitivnímu přínosu v rámci dodavatelského řetězce kávy však stále existuje velký rozdíl mezi pohlavími, pokud jde o přístup žen ke vzdělávání, úvěrům a obchodu. Women in Coffee se neustále vyvíjí, roste a podporuje projekty, které pomáhají posílit postavení žen, jejich začlenění a budování respektu.

coffee.expert@cchellenic.com