Bokem + Vermedia = IDEÁLNÍ MARKETINGOVÝ MIX

Když se dvě agentury rozhodnou proměnit konkurenci ve spolupráci,
může být výsledkem spousta spokojených klientů. Přesně na tuto taktiku vsadily
Magdalena Dobruská a Věra Vlčková, když spojily své zkušenosti z marketingu a PR.

„S Věrou jsem se seznámila úplnou náhodou,“ vzpomíná na začátek spolupráce Magdalena Dobruská z agentury Bokem. „Propojila nás společná známá, že si prý budeme zaručeně rozumět. Když jsme si s Věrou daly rande u piv, prakticky hned nám bylo jasné, že bychom společně měly něco podniknout.“ Při prvním kontaktu jednoznačně sehrály hlavní roli osobní sympatie. Zbývalo jen správně uchopit a nastavit spolupráci. „Nejdřív jsme vyrazily společně do lesa, pročistit si hlavu a celé to pořádně promyslet,“ pokračuje Magdalena. „Z lesa se později stala tradice a stejně tak ze společných úvah o propojení práce a nabídek pro klienty.“
Věřina marketingová agentura Vermedia funguje na českém trhu od roku 2013 a nabízí svým klientům komplexní řešení on-line marketingu. Od počátku se zaměřuje na malé a střední klienty, s nimiž je snadnější navázat dlouhodobý vztah a společně růst. „Potřebuju vědět, že se každému klientovi můžeme věnovat naplno,“ vysvětluje Věra Vlčková pozadí firemní strategie. „S tím souvisí i důraz na osobní souznění. Pokud si s klientem nesedneme a nejsme v souladu s filozofií jeho značky, raději se včas rozloučíme.“
Do spolupráce s agenturou Bokem přináší Vermedia zejména expertízu v oblasti sociálních médií a influencer marketingu. Základním stavebním kamenem každého projektu je však marketingová strategie. „Mám praxí ověřeno, že bez dobré strategie z marketingu není možné vytěžit maximum. Komunikace musí probíhat prostřednictvím několika paralelních kanálů, aby skutečně fungovala, a musí být dokonale koordinovaná.“
Právě v tomto momentu vstupuje do hry agentura Bokem, která se specializuje na PR. Nabízí více než 15 let zkušeností z Česka i ze zahraničí a svým klientům poskytuje kompletní komunikační řešení, ať už jde o mediální, produktovou, korporátní, interní, nebo krizovou komunikaci. TAké MAgdalena Dobruská preferuje spolupráci s menšími a středními firmami, a to z podobných důvodů jako Věra – kvůli navázání bližšího vztahu. „Nechceme klienty úporně udolávat, chceme je pro svůj nápad nadchnout,“ říká Magdalena. „Potřebujeme, aby je spolupráce bavila stejně jako nás, protože to je podstata veškeré opravdu vydařené práce.“
Individuální přístup a osobní vztahy s klientem se staly styčným bodem spolupráce obou agentur. Východisko je jednoduché – agentura Bokem jako odborník na PR a Vermedia jako odborník na sociální sítě a influencer marketing představuje kombinaci, která dává dokonalý smysl firmám budujícím svou komunikační strategii. Jak Magdalena, tak Věra se nezávisle na sobě již mnohokrát setkaly se situací, kdy klient shání celkové řešení na klíč a žádá kompletní marketingový mix, pokud možno s co nejmenším zatížením z jeho strany.
Že se ve svém odhadu trefily, si Věra s Magdalenou ověřily už na několika nových zakázkách, například na spolupráci s optikou Fielmann a nově vzniklou klinikou plastické chirurgie Art Ethic Clinic či na projektu master franšízy francouzské módní značky MOA.
Poslední jmenovaná firma je nejzářnějším příkladem toho, jak prospěšné je propojení aktivit pro obě strany – tedy jak pro agentury, které se takto spojí, tak pro klienta. Součástí nabídky pro MOA byl právě kompletní balíček marketingového mixu, což se ukázalo jako ideální situace, kterou klient velmi uvítal.
Systémem joint venture agentury Bokem a Vermedia nyní pracují něco přes půl roku. Do velkých zakázek vstupují vždy společně a vzájemně nabízejí své služby. „Obrovsky důležitý je fakt, že pro klienty vždycky fungujeme jako jeden stabilní tým,“ přibližuje další výhody spolupráce Magdalena. „Všichni vědí, kdo má co dělat, a klient má minimum práce s obsluhou různých lidí a agentur, které by měly na starosti jednotlivé segmenty. Z našeho pohledu je to i v rámci agentur obrovské ušetření práce.“ Sdílené know-how se opakovaně vyplácí i v případě, že probíhají jen diskuze a pitch nových potenciálních zakázek – oba týmy už vědí, co umí a co mohou nabídnout. Největší benefit však nakonec vždy sklidí klient. Je jím komplexní služba pokrývající všechny druhy marketingové komunikace.

www.vermedia.cz

Věra Vlčková

Věra Vlčková

Magdalena Dobruská

Magdalena Dobruská