Jak se stát jednou z nejúspěšnějších firem na českém trhu?
S našimi klienty jednáme jako s rovnocenným partnerem a snažíme se mu porozumět. Sestavujeme pro ně tým lidí, kteří se o něj starají, znají ho a jsou mu vždy k dispozici. Navrhujeme jim funkční řešení, probíráme s nimi jejich představy, ladíme s nimi nejrůznější detaily a samozřejmě také vše zrealizujeme, poskytneme jim skladovací prostory a umíme zajistit i distribuci pro jejich klienty. Umíme se přizpůsobit době i klientům. Jsme inovativní a máme skvělý tým zaměstnanců. Jako reakci na současnou dobu se zaměřujeme více na online trh. Nedávno se otevřelo nové fulfillment centrum v Syrovicích se skladovací plochou 8 500 m². Naší předností je výrobní zázemí přímo v Brně a kolegové s bohatými pracovními zkušenostmi z různých oborů.
Pro nejrůznější drobné práce využíváte i služeb chráněné dílny, spolupracujete i s dalšími sociálními zařízeními?
Někteří naši klienti využívají chráněnou dílnu Craftwork pro výrobu různě náročných dekorací. Realizují také nejrůznější kompletace, šijí a jejich služby využijete i pro další lehké manuální práce. Dlouhodobě spolupracujeme s nadací Vojtěška, které jsme pomohli zrekonstruovat novou budovu stacionáře nebo dovybavit prostory snozelny, což je terapeutická místnost s polohovatelnými matracemi a hudbou. S financováním nám pomohl výtěžek z publikace Brno & jižní Morava INTERIOR DESIGN GUIDE, který Authentica kompletně připravila a vydala. Celý výtěžek z prodeje knihy bude použitý na financování organizace Vojtěška a do budoucna chce Authentica Group pomáhat i nadále.
Péče o klienty vyžaduje schopné a flexibilní zaměstnance se zkušenostmi. Jakým způsobem o ně pečujete?
V Authentica Group pracuje na 220 zaměstnanců a stále hledáme nejrůznější pozice, protože pro schopné pracovníky máme místo vždy. Hledáme je formou standardní inzerce, na sociálních sítích nebo přímo na našich stránkách, kde potenciální uchazeči najdou seznam aktuálně hledaných pozic. Tak jako pro naše klienty, tak i pro své zaměstnance děláme vždy něco navíc. Kromě možnosti práce na home office nebo předkoronových teambuildingů a společných snídaní nabízíme i možnost dalšího vzdělávání. Občerstvení na pracovišti, příspěvek na stravování a dovolenou, penzijní připojištění, možnost kariérně růst a další výhody jsou u nás samozřejmostí.
Který milník výrazně zasáhl ve vašem podnikání? Můžete odhadnout trendy, které nás v obchodu čekají?
Významný milník je orientace na zákazníky z online prostředí. Přispěl k tomu covid-19 a tento trend bude dále pokračovat. Trend kamenných prodejen se přesune více k zážitkům. Klasické obchody budou lidé navštěvovat především kvůli inspiraci. Velký boom přinesou i concept stores. Jsou to v podstatě butiky zařízené podle posledních trendů značky. Není přehlcen zbožím, spíš chce zákazníky upoutat a vtáhnout do filosofie dané značky a ukázat nové trendy. V Česku jich je zatím málo, ale postupně se budou rozrůstat.
Zajímáte se o podporu začínajících startupů, jak jim můžete pomoci?
S lehkou nadsázkou musí zaznít, ať jdou za námi. Každé začátky jsou těžké a každý, kdo kdy chtěl cokoliv vybudovat od píky, si musel projít neuvěřitelným martýriem úkolů, povinností, pravidel a regulí, které musel splňovat. Díky zkušenostem ze všech zmíněných oborů dokážeme pomoct a poradit. Startupy se poté mohou soustředit na rozjezd svého podnikání a nemusí si dělat hlavu s věcmi, ve kterých nejsou ještě úplně zběhlí. Přesně takto se to totiž stalo i s několika klienty společnosti Authentica. Někdy pomáháme s vývojem obalů nebo kompletacemi, jindy zase s prodejními stojany. Nejdůležitější je, že na to najednou nebudou sami. Díky tomu za nějaký čas pro ně můžeme realizovat ucelenou škálu služeb, a to od obalů až po flagship story po celém světě.
O společnosti Authentica Group
Vznikla sloučením firem Authentica, GRD, Craftwork a nejnovější , Authentica Fulfillment, které už dlouhou dobu na trhu spolupracovaly společně a sídlily v areálu bývalé brněnské Centy na Vídeňské ulici. Zabývá se kompletní výrobou reklamních a marketingových materiálů a produktů v místech prodeje, tzv. POP a POS systémů (point of sale/point of purchase), navrhují výlohy a následně je také instalují a vyvíjejí obalové materiály podle potřeb klientů. K jejich spokojeným klientům patří L’Oréal, Philips, Hugo Boss, Nestlé, C&A, Tchibo, Moët & Chandon nebo Waterdrop. Sídlí v Brně, ale pobočku mají v Praze, německém Rostalu a své zastoupení 15 let i ve Švýcarsku.
Více informací naleznete na a-group.cz